De bijeenkomst rond Prinsjesdag

Het Prinsjesdagontbijt is een jaarlijks terugkerend ontbijt dat wordt georganiseerd door de Stichting Prinsjesdagontbijt, met als doel het bevorderen van bezinning, gebed, bemoediging en ontmoeting tot welzijn van ons land in verbondenheid met Europa en de wereld. In de pagina’s hieronder vindt u informatie over eerdere edities (vanaf 2016) en een overzicht van alle sprekers vanaf de start in 1990.

Het ontbijt vindt jaarlijks plaats in de prachtige Sociëteit de Witte of in de Grote Kerk in Den Haag. De Nieuwe of Littéraire Sociëteit De Witte (‘De Witte’), opgericht in 1782, is een besloten vereniging die al ruim twee eeuwen een markante positie in het Haagse sociale leven inneemt. ‘De Witte’ is gehuisvest in een monumentaal pand aan het Plein naast het beroemde Mauritshuis en het Binnenhof.