Prinsjesdagontbijt 2021

Het thema van het Prinsjesdagontbijt 2021 is:

De sprekers reflecteren op hoe we na corona een nieuw begin vorm kunnen geven. Er hebben naast dramatische, ook positieve ontwikkelingen plaatsgevonden tijdens corona, zoals: we reizen minder, we ervaren meer rust in ons leven, en we zijn ons bewuster van onze kwetsbaarheid. Hoe houden we dit alles vast? Als corona niet van nature een game-changer is, hoe kan het dat dan worden?

Sprekers 2021

Jan Peter Balkenende

Prof. dr. Jan Peter Balkenende was Minister-President van 2002-2010 en is momenteel lid van de Club de Madrid, een organisatie van voormalige regeringsleiders. Hij is hoogleraar Governance, Institutions and Internationalisation aan de Erasmus Universiteit, External Senior Advisor to EY, Associate Partner bij Hague Corporate Affairs, voorzitter van de Dutch Sustainable Growth Coalition en voorzitter van de Noaber Foundation. In zijn werk staan de Sustainable Development Goals, geopolitieke ontwikkelingen en transities in Europa centraal.

Sigrid van Aken

Sigrid van Aken is CEO van Novamedia/Postcode Loterijen, de eigenaar en operator van loterijformats met een missie voor een betere wereld. Daarmee worden fondsen geworven voor goede doelen op het gebied van cultuur,  natuur, klimaat, gezondheid, sociale cohesie, mensenrechten en ontwikkelingssamenwerking. In 2020 doneerden de loterijen van Novamedia, dankzij 13 miljoen deelnemers in 5 Europese landen, in totaal 800 miljoen euro aan goede doelen – dat is 2,2 miljoen euro per dag. Het bedrijf is al jaren de derde grootste private donororganisatie ter wereld.

Isabella Wijnberg

Isabella Wijnberg is toegewijd zuster van de Gemeenschap Emmanuel en advocaat bij Houthoff. Zij is een veelgevraagd spreker over het thema integreren en combineren van geloof en werk en begeleidt jongeren op allerlei gebieden. Zij staat in haar werk bedrijven, semipublieke en financiële instellingen bij die zich geconfronteerd zien met complexe geschillen en in het bijzonder massaschadeclaims.